Techniki skupienia

Mindfulness

Medytacja, to naturalny stan ludzkiego umysłu – stan spokoju, otwartości, uważności.

Różne badania wykazały, że medytacja i praktyka uważności mogą poprawić naszą koncentrację. Zwiększyć naszą zdolność skupienia uwagi na jednej rzeczy przez dłuższy czas.

Źródło: https://rosnijwsile.pl/skup-sie-sposoby-jak-poprawic-koncentracje-i-skupienie/

medytacja

Muzyka

Zbyt duży hałas w tle może rozpraszać uwagę. Jednak z umiarkowanym dźwiękiem w tle lub tzw. „białym szumem”, możemy poprawić naszą koncentrację.

Biały szum to rodzaj sygnału dźwiękowego, którego używa się do maskowania dźwięków w tle. Jego brzmienie można najłatwiej porównać do dźwięku, który słyszymy natrafiając na pusty kanał telewizyjny lub stację radiową. Wiele osób twierdzi, że jest on niezwykle relaksujący i uspokajający.

Naukowcy odkryli, że odtwarzanie muzyki w tle podczas pracy może poprawić zdolność skupienia.

Źródło: https://rosnijwsile.pl/skup-sie-sposoby-jak-poprawic-koncentracje-i-skupienie/

muzyka

Dieta

Aby cieszyć się dobrymi umiejętnościami poznawczymi, musisz pamiętać o odpowiednim żywieniu oraz piciu dużych ilości wody.

Źródło: https://zszdz.rzeszow.pl/koncentracja,91,pl

dieta

Zrób sobie prezerwę

Krótkie przerwy psychiczne pomogą Ci skupić się na Twoim zadaniu. Przerwy pomagają w walce ze znużeniem, a przez to z brakiem koncentracji.

Dlatego jeśli chcesz skupić się na zadaniu przez długie godziny, zaplanuj kilka krótkich przerw pomiędzy nimi.

Zatrzymaj się, oderwij od pracy, idź na spacer, porozmawiaj z kimś, zjedz przekąskę itp. Zrób sobie krótką 5 lub 10-minutową przerwę, aby odświeżyć umysł i daj sobie chwilę wytchnienia, aby poprawić swoją koncentrację.

Źródło: https://rosnijwsile.pl/skup-sie-sposoby-jak-poprawic-koncentracje-i-skupienie/

przerwa

Jedna rzecz na raz

Wielozadaniowość to wróg koncentracji. Jeśli starasz się skupić uwagę na dwóch rzeczach na raz, nie zapamiętasz i nie wykonasz żadnej z nich tak dobrze, jak gdybyś skupił się tylko na jednym temacie. Rób jedną rzeczą na raz, bądź uważny i koncentruj się tylko na jednej czynności jednocześnie. Bądź tu i teraz.

wiele zadań

Aktywność fizyczna

Regularne ćwiczenia aerobowe, czyli takie, które powodują, że Twoje serce szybciej bije i pobudzają gruczoły potowe do pracy, sprawiają, że zwiększa się rozmiar hipokampa, obszaru mózgu związanego z pamięcią werbalną i uczeniem się.

Okazało się również, że osoby prowadzące aktywny tryb życia mają bardziej rozbudowany ten obszar mózgu, który kontroluje myślenie i pamięć niż ludzie, którzy nie są tak aktywni.
Dlaczego ważne jest prowadzenie aktywnego stylu życia i sprawienie, by ćwiczenia fizyczne stały się jednym z naszych dobrych nawyków.

Źródło: https://rosnijwsile.pl/skup-sie-sposoby-jak-poprawic-koncentracje-i-skupienie/

aktywnosc
Scroll to Top